Навчальні матеріали для дистанційного навчання 5-А клас

Шановні батьки та учні!
Будь ласка надсилайте мені ваші домашні завдання на мою ел. адресу  oxanapu@i.ua



25.05-29.05

Підсумковий урок з теми" Планета Земля як середовище існування живих організмів.Людина на планеті Земля"


Літні творчі роботи учнів з біології. Літні домашні роботи учнів .Домашнє дослідження, спостереження, завдання на канікули .


 Письмові звіти про виконання завдань та додані до них Гербарні листи, фотоколекції, композиції, панно, презентації надаються вчителю біології на початку нового навчального року. Записи спостережень здійснюються в щоденнику спостережень (звичайна зошит) або в електронному щоденнику.
Виберіть будь-яку цікаву для вас тему.
Завдання 1. Різноманіття рослинного світу.
Придивіться до рослин, які вас оточують в місті або вашому селищі. Які це рослини? Постарайтеся визначити їх систематичну приналежність; приналежність до життєвих форм: деревам, чагарникам, травам. Подивіться, в якому стані їх стовбури і крони, які види цвітуть, які у них квітки і плоди, хто запилює їх і хто потім живиться їх плодами.
Завдання 2. Спорові рослини.
Будучи за містом, в парку, на дачі, в лісі або в іншому природному співтоваристві, вирушаючи туди за ягодами, грибами або просто для відпочинку, зверніть увагу на спорові рослини. Подивіться, як різноманітні і красиві зелені мохи. Виберіть по одному-два втечі кожного виду. Зробіть колекцію мохів для себе або для школи.
Завдання 3. Флористичні мініатюри.
Візьміть участь у виготовленні красивих флористичних мініатюр-виробів, панно або композицій. Зберіть і засушити в розправленому вигляді гарні листи, пагони, квітки, суцвіття, плоди і шишки. Створіть композицію у вигляді картини, подарункової листівки або закладки для книги.
Завдання 4. Наочні посібники.
Виготовте наочні посібники, наприклад, за такими темами: "Різноманіття листя", "Жилкування листя", "Пошкодження листя", "Бур'яни городу", "Лишайники соснового лісу", "Шишки хвойних рослин". На клейку стрічку зберіть для школи колекцію суперечка різних мохів, папоротей, шапинкових грибів, надпишіть їх.
Завдання 5. Дослідження процесу цвітіння трав'янистих рослин.
Знайдіть квітки комахозапилювані і квітки вітрозапилювані. Порівняйте їх між собою. Поспостерігайте, які комахи відвідують ці квітки, ніж рослини їх залучають. Зробіть фотографії. Відзначте, як поводяться квітучі рослини в сонячну і похмуру погоду, прохолодним вранці і в спекотний полудень. Оформіть записи про це в щоденнику спостережень.
Завдання 6. Спостереження за станом рослин барометрів.
· Проведіть спостереження станом квіток жовтої акації, мальви, березки польової, мокриці і суцвіть кульбаби, нагідок (календули). З'ясуйте, що відбувається з їх квітками або суцвіттями в негоду перед настанням дощу. Подумайте, в зв'язку з чим виникли у них такі пристосування.
· З'ясуйте, які інші рослини і яким чином можуть передбачити наближення дощу. Зберіть по одній рослині барометра, засушити їх між листям газетного паперу і змонтуйте Гербарні листи з підписами назв рослин.
Завдання 7. Спостереження над рослинами квітковим годинником.
· Проведіть спостереження за часом розкриття і закриття квіток або суцвіть деяких дикорослих і садових квіткових рослин, наприклад, кульбаби, нагідок, садового в'юнка іпомеї. Зробіть фотографії. З'ясуйте, в який час розкриваються і закриваються квітки будь-яких інших найбільш відомих вам квіткових рослин.
· Встановіть, з чим пов'язані спостерігаються явища в житті рослин. Зберіть для засушіванія і виготовлення гербарних аркушів кілька рослин, які відкривають квітки або суцвіття в строго певний час доби.

18.05-22.05

Опрацювати практичну роботу "Дослідження екологічних  проблем своєї місцевості"


План проведення дослідження
1. Зберіть інформацію про основні екологічні проблеми у нашій місцевості і запишіть їх.
2. Визначте основні джерела забруднення середовища у нашій місцевості(можна сфотографувати).

3. Запропонуйте план розв’язання визначених проблем.

12.05-15.05

Опрацювати тему "Заповідники, заказники, національні парки таїх значення для збереження природи землі"

https://www.youtube.com/watch?v=LlxN_GGNWas&list=PL3FXr9q3IbZ0nkUaUQlEXzzvSOb6shxb7

1.Чим загрожує людині споживацьке ставлення до природи?
2. На які групи поділяють природоохоронні території України?
3. Поясни призначення природоохоронних територій.


04.05-08.05

Практична робота № 2 "Складання Червоної книги своєї місцевості"


І. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ
Виконання практичної роботи за її планом. Ознайомтеся зі структурою Червоної книги, розгляньте малюнки та фотографії занесених до неї організмів. Виберіть серед них види тварин, рослин, грибів вашої місцевості. Запишіть про них інформацію в зошиті за планом:
1. Назва.
2. Ступінь вразливості (зниклі, зникаючі, вразливі, рідкісні, невизначені, недостатньо відомі, відновлені).
3. Місцезростання (для рослин і грибів) або поширення (для тварин).
4. Умови життя.
5. В процесі роботи можна використати таблицю під назвою «Червона книга своєї місцевості»:
Назва
Ступінь вразливості
Місцезростання (поширення)
Умови життя
Рослини




















Гриби












Тварини












ІІ. ВИСНОВКИ. В ході виконання практичної роботи  я дізнався, що…
Д. з.:           Закінчити оформлення практичної роботи № 2


Виконати контрольну роботу (за варіантами)

І варіант
Початковий рівень (3 бали)
У завданнях 1 – 6 виберіть одну правильну відповідь
1. Ознакою відмінності живих організмів від тіл неживої природи є:
А маса тіла                                       Б обмін речовин і енергії
В здатність до зміни форми           Г розширення при нагріванні.
2. Найменшою одиницею будови живих організмів є:
А клітина       Б орган
В кістки         Г насіння.
3. До одноклітинних організмів належить:
А морська капуста   Б хламідомонада
В комар                     Г ряска.
4. Необхідною умовою утворення рослинами органічних речовин з неорганічних є наявність:
А світла                     Б ґрунту
В коренів                   Г чистого повітря.
5. Рослини, що встигають протягом одного року утворити насіння, називаються:
А швидкорослими    Б однорічними
В одноразовими       Г вічнозеленими.
6. До хребетних тварин належить:
А павук-хрестовик   Б рак річковий
В дощовий черв’як   Г гадюка звичайна.
Середній рівень (3 бали)
У завданнях 7 – 8 виберіть дві правильні відповіді
7. Верхній ярус лісу утворюють:
А шипшина   Б дуб
В ліщина        Г граб.
8. Пристосуванням водних тварин до активного руху є:
А обтічна форма тіла           Б перетинки між пальцями
В великі очі                          Г добре розвинений нюх.
У завданнях 9 – 10 встановіть відповідність (до слова, позначеного цифрою доберіть відповідний йому термін чи опис , позначені буквою)
9. Встановіть відповідність між твариною та її способом живлення
Тварини          Спосіб живлення
1 кінь;            А рослиноїдні;
2 сова;            Б трупоїдні;
3 ведмідь.      В м’ясоїдні;
Г всеїдні.
10. Встановіть відповідність між частиною гриба та її описом
Частини гриба                     Опис
1 грибниця;                           А складається із шапинки та ніжки;
2 шапинка;                            Б довгі, тонкі,дуже розгалужені нитки;
3 плодове тіло.                     В служать для утворення органічних речовин з неорганічних;
Г в нижній частині утворюються спори, що служать для розмноження.
Достатній рівень (3 бали)
У завданнях 11 – 16 вставте пропущені слова
11. Екосистеми, створені людиною називають ________________________ .
12. На ріст і розвиток рослин найбільше впливають такі чинники неживої природи: _______________ , _______________ , ________________ .
13. Споживачами в екосистемах є _________________ .
14. Сигналом для скидання листя рослинами восени є __________________________.
15. Основною відмінною рисою бактерій є відсутність у їхніх клітинах ___________.
16. Пристосуванням рослин посушливих місцезростань до зменшення втрати води є перетворення листків на ____________.
Високий рівень (3 бали)
Дайте повну відповідь
17. Опишіть групи рослин по відношенню до різного освітлення.
18. Як організми пристосовуються до змін пір року?
ІІ варіант

Початковий рівень (3 бали)
У завданнях 1 – 6 виберіть одну правильну відповідь
1.До властивостей живих організмів НЕ належить:
А живлення               Б дихання
В забарвлення           Г ріст.
2. Основною ознакою рослин є їх здатність:
А рости          Б утворювати органічні речовини з неорганічних;
В поглинати з навколишнього середовища воду; 
Г дихати.
3. Рослиною, яка не має квітки є:
А верба          Б береза
В цибуля        Г папороть.
4. До основних частин клітини НЕ належить:
А оболонка                Б ядро
В плазмоциста          Г цитоплазма.
5. Органи людини та звірів, що забезпечують надходження до організму кисню і виведення з нього вуглекислого газу:
А нирки         Б шлунок
В легені         Г серце.
6. Найбільш мінливим середовищем життя є:
А водне                                  Б ґрунтове
В наземно-повітряне           Г живі організми.
Середній рівень (3 бали)
У завданнях 7 – 8 виберіть дві правильні відповіді
7. Пристосуванням до життя у ґрунті є:
А довга шерсть         Б перетинки між пальцями
В великі очі               Г добре розвинений нюх.
8. До безхребетних тварин належать:
А восьминіг              Б голуб
В ящірка                    Г черв’як.
У завданнях 9 – 10 встановіть відповідність (до слова, позначеного цифрою доберіть відповідний йому термін чи опис , позначені буквою)
9. Встановіть відповідність між твариною та її способом пересування
Тварини          Спосіб пересування
1 Сокіл;          А Стрибання;
2 Гепард;       Б Повзання;
3 Кенгуру.     В Біг;
Г Політ.
10. Встановіть відповідність між грибом та групою, до якої він належить
Група                                     Гриби
1 Гриби-паразити;               А Печериці;
2 Цвілеві гриби;                   Б Сажковий гриб;
3 Шапинкові гриби.                         В Дріжджі;
Г Мукор.
Достатній рівень (3 бали)
У завданнях 11 – 16 вставте пропущені слова
11. Рослини, які людина спеціально вирощує для отримання певних продуктів, називаються ____________________.
12. Руйнівниками в екосистемі є: ______________, ____________. ______________.
13. Коливання температури у водному середовищі, в порівнянні з наземно-повітряним ______________.
14. Тварини, на відміну від рослин, живляться ___________ органічними речовинами.
15. Птахи, що на зимівлю відлітають у місцевості зі сприятливими умовами існування називаються _______________.
16. У тіньолюбних рослин розміри листків ____________.
Високий рівень (3 бали)
Дайте повну відповідь
17. Опишіть зв’язки між організмами.
18. Як тварини переживають дію низьких температур?


27.04-30.04

Опрацювати тему "Охорона природи.Червона книга України"

https://www.youtube.com/watch?v=vwI26zdDqz0
https://www.youtube.com/watch?v=bsvxBEZprNs
https://www.youtube.com/watch?v=2uj203h1gYM

Гра “ Десять чому? “ 1. Чому не можна голосно кричати в лісі? 2. Чому не можна струшувати дерева? 3. Чому неможна ламати гілки? 4. Чому треба пильн...
Складання Червоної книги своєї місцевості. 1. Розгляньте картки із зображенням рослин і тварин Червоної книги України(області). 2. З переліку вибер...

Заповни таблицю Назва організму До якої групи належить (рідкісні, зникаючі, вразливі) Причина зменшення кількості цих організмів Балабан Вразливий ...


21.04-24.04

Опрацювати тему "Екологічні проблеми та їх розв'язання (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети  від забруднення різних видів)

https://www.youtube.com/watch?v=STTLrmA8wqo
https://www.youtube.com/watch?v=GPIoKvb8tVU
https://www.youtube.com/watch?v=d_DBrz7kveU


Завдання. Охарактеризуйте види забруднення за походженням.


Види забруднення за походженням
Основні джерела
забруднення
Надходження
забруднень
Райони
найбільшого
прояву на
Землі
Заходи по попередженню
та запобіганню
забруднення
Механічне




Фізичне




Хімічне




Біологічне




Радіаційне






Опрацювати параграфи підручника: § 51.
Підготовити повідомлення на тему «Що робить моя родина для покращення екологічної ситуації».
Підготувати міні-проект «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей).

13.04- 17.04

Опрацювати  тему " Рослинний та тваринний світ своєї місцевості"
Переглянути відеоурок

Растительный и животный мир
https://www.youtube.com/watch?v=BI1AJqsR8cg

Д/з 
Опрацювати параграф 34, завд.1-5 (письм)


Опрацювати тему "Людина-частина природи. Зв'язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини"

Переглянути відеоурок

https://www.youtube.com/watch?v=F3nVOxZSXCo

Д/з

Опрацювати параграф 45, завд. 1-5 (письм)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Головна сторінка

Я, Пушкарьова Оксана Миколаївна. Вчитель біології у Харківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 111 У 2000 році закінчила Харк...