Шановні батьки та учні!
Будь ласка надсилайте мені ваші домашні завдання на мою ел. адресу oxanapu@i.ua
06.04-10.04.2020
11-А клас
Опрацювати тему" Антропічний вплив на біорізноманіття.Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери"




1.
Самостійна робота з таблицею.
Заповніть
таблицю характеристики причин деградації біорізноманіття. Поясніть, чому втрата
біологічного різноманіття є однією з глобальних екологічних проблем.
Причини деградації
біорізноманіття
Причина
|
Визначення
|
Приклади
|
Руйнування
природного середовища життя
|
||
Збільшення
частки чужорідних видів живих організмів
|
||
Надмірна
експлуатація природних ресурсів
|
||
Швидке
зростання кількості населення
|
||
Загроза
глобального потепління
|
2.Чи варто робити заліснення Степу?
У
степах є ділянки, непридатні для оранки (схили, балки, кам’янисті та крейдові
відслонення). Не маючи можливості висаджувати на таких ділянках, наприклад,
жито, їх передали під лісорозведення, щоб «не дати землі гуляти». На таких
територіях почали створювати штучні лісонасадження. Застосуйте екологічні
знання та поясніть, чому саджати ліс у Степу більш шкідливо, ніж корисно.
Опрацювати тему "Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України , міждержавні угоди"







10-А клас
Опрацювати тему"Методики діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація"






Дати відповіді на питання :




Опрацювати практичну роботу " Розв'язування типових генетичних задач"
Практична
робота 2. Розв'язування типових генетичних задач
1.
Рецесивний ген d обумовлює схильність до цукрового діабету. Особи з генотипом dd
хворіють на діабет. Чоловік хворий на діабет, його дружина – гетерозиготна за
геном діабету. Визначте вірогідність того, що їхня дитина буде:
а)
схильна до діабету;
б) буде хворіти діабетом;
в) буде здоровою.
2.
Альбінізм і глухонімота визначаються
рецесивним аутосомним геном. Здорова дівчина одружується зі здоровим чоловіком,
мати якого була альбіносом ,а батько – глухонімим. Чи може від цього шлюбу
народитися дитина – глухонімий альбінос?
3.
Епілепсія – захворювання з
аутосомно-рецесивним типом успадкування. Яка ймовірність народження хворої
дитини у сім'ї , в якій батьки – носії гена епілепсії?
4.
Природжений вивих стегна – аутосомно-домінантне
захворювання. Мати страждає природженим вивихом стегна, батько і його рідні – здорові.
Визначте ймовірність народження в цій сім'ї
хворої дитини.
5.
Гіпоплазія емалі успадковується як зчеплена
з Х-хромосомою домінантна алель. У сім'ї, де
обоє батьків страждали цією аномалією, народився син з нормальними
зубами. Визначте вірогідність народження наступної дитини з нормальними зубами.
6.
Рецесивний ген гемофілії перебуває в
Х-хромосомі. Батько дівчини хворіє на гемофілію, тоді як мати її здорова. Дівчина
виходить заміж за здорового чоловіка. Що можна сказати про їхніх майбутніх
дітей?
7.
У батьків з II групою крові народився син з I групою крові й гемофілією. Обоє
батьків не страждають цією хворобою. Визначте генотипи всіх особин. Гемофілія
успадковується як рецесивна зчеплена з Х-хромосомою ознака.
8.
У людини дальтонізм обумовлений
зчепленим з Х-хромосомою рецесивним геном. Таласемія успадковується як
аутосомна домінантна ознака і спостерігається у двох формах: у гомозигот важка,
часто смертельна, у гетерозигот – легка форма. Жінка
з нормальним зором і легкою формою таласемії в шлюбі зі здоровим чоловіком ,але
дальтоніком має сина дальтоніка з легкою формою таласемії. Визначіть вірогідність народження здорового сина.
9.
У людини рецесивний ген гемофілії й
рецесивний ген дальтонізму локалізовані в Х-хромосомі. Жінка, мати якої хворіла
на дальтонізм, а батько на гемофілію, одружилася зі здоровим чоловіком. Яка
ймовірність народження хворої на дальтонізм і гемофілію дитини від цього шлюбу?
10.
Резус-позитивна жінка з ІІІ групою
крові, батько якої мав резус-негативну кров І групи, одружилася з
резус-негативним чоловіком з І групою крові. Яка ймовірність того, що дитина успадкує
обидві ознаки батька? (Резус-антиген визначається алелями – D i d ).
11.
Жінка з ластовинням (домінантна ознака) і з ІІІ групою крові одружилася з
чоловіком з І групою крові без ластовиння.
Діти від цього шлюбу народилися
без ластовиння, а одна дитина народилася з І групою крові. Визначте генотипи.
12.
У сім'ї, де дружина має І групу крові, а чоловік – IV групу крові, народився
син дальтонік з ІІІ групою крові. Обоє батьків розрізняють кольори нормально.
Визначте вірогідність народження здорового сина і його можливі групи крові. Дальтонізм
– рецесивна зчеплена з Х-хромосомою ознака.
9-А клас
Опрацювати тему "Огляд основних еукаріотичних таксонів"

Порівняння царств Гриби,
Рослини, Тварини
Порівняльні ознаки
|
Царство Гриби
|
Царство Рослини
|
Царство Тварини
|
Клітинна стінка
|
З хітину
|
З целюлози
|
-
|
Наявність пластид
|
-
|
+
|
-
|
Кількість геномів
|
2
|
3
|
2
|
Запасаючий полісахарид
|
Глікоген
|
Крохмаль
|
Глікоген
|
Тип живлення
|
Гетеротрофність,
осмотичне живлення
|
Фотоавтотрофний
|
Гетеротрофність
|
Спосіб життя
|
Прикріплений
|
Прикріплений
|
Активний
|
Питання, виносяться
на самостійне опрацювання вдома.
1 Які організми належать до еукаріотів?
2 Чим характеризуються представники царства Гриби?
3 У чому полягає особливість клітинної організації тіла
грибів?
4 Що спільного та відмінного між справжніми грибами та
грибоподібними організмами?
5 Чому лишайники відносять до грибів, а не до водоростей чи
ціанобактерій?
6 У яких багатоклітинних еукаріотів не формуються справжні
тканини?
7 Чому величезні водорості, розмір яких сягає кілька
десятків метрів і які складаються з мільярдівклітин, не вважають справжніми
багатоклітинними організмами?
8 Чим тканинна організація в рослин відрізняється від організації
тканин у тварин?
9 Чим гормони тварин відрізняються від фітогормонів?
1 Які групи
виділяють серед вищих рослин?
Які особливості
будови, життєдіяльності та еволюції рослин?
1 Чим відрізняються
первинні багатоклітинні та справжні багатоклітинні тварини?
1 Порівняйте ознаки,
притаманні представникам різних груп організмів.
1 бактерії А
мають глікокалікс
2 гриби Б
клітини мають лише один тип нуклеїнових кислот
3 рослини В
клітинна оболонка містить хітин
4 тварини Г
клітинна оболонка містить мурен
Д у цитоплазмі відкладається
крохмаль
1 Чи є в рослин і
грибів ембріональний розвиток? У чому відмінність між цими етапами життєвого
циклу у тварин і рослин?
1 Чому, на вашу
думку, одноклітинні еукаріоти розглядають як окрему групу організмів?
1 Чому тварин вважають
більш досконалими істотами, ніж рослин чи грибів?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: з’ясувати проблеми біологічного різноманіття
на місцевому рівні. У яких умовах перебувають рослини і тварини у вашій
місцевості? Чи відомі вам види, які зникли? Яким видам загрожує небезпека? Проведення
яких заходів необхідне вашій області (району) для більш збалансованого ведення
господарства та ефективного підтримання біологічного різноманіття?
Опрацювати тему "Неклітинні форми життя: віруси"







5-А клас
Опрацювати тему"Екосистеми"

Дом.завдання:
1. Виписати представників тварин та рослин у таких екосистемах, як ліс, пустеля, річка, оекан, степ, болото.
2. Скласти лацюги живлення лісу, парку, річки, поле.
3. Підготувати навчальний проект на тему "Вирощування найвищої бобової рослини"
Опрацювати тему " Навчальгий проет "Вирощування найвищої бобової рослини"






Дом. завдання
Оформити навчальний проект, описати за поданою схемою.
6-А, 6-б клас
Опрацювати тему "Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значенння рослин для людини".







Дом. завдання
Написати ессе на тему "Значення рослин для людини та природи"
Підготувати проект або презентацію на тему"Значення рослин в природі та житті людини"
Опрацювати тему :Захист міні-проектів на тему "Значення рослин в природі та житті людини"
7-А, 7-б класи
Опрацювати тему "Територіальна поведінка тварин"
Зазвичай територіальні тварини захищають райони, що містять гніздо, ділянку для спаровування або багаті джерела їжі для себе та для свого потомства. Захис рідко виливається у відкриті бійки: найчастіше достатньо помітних ознак, що можуть бути як візуальними (наприклад, червоні груди вільшанки), звуковими (наприклад, вокалізація
птахів або крики гіббонів) або нюховими, як мічення території пахучим секретом.
Більшість територіальних ссавців мітять свої території саме останнім чином (запах), мітки наносяться у вигляді сечі, калу або через тертя об поверхні частинами тіла, що мають спеціалізовані залози для виділення секрету. Наприклад, представники родини Псових наносять мітки за допомогою сечі та калу, тоді як котові мітять територію через тертя об поверхні. Багато напівмавп також мітять територію пахучими речовинами, наприклад, червоночеревий
лемур створює ділянки, які захищаються групами з 2-10 особин у тропічних
дощових
лісах східного Мадагаскару, так саме поступають і самці діадемового
сіфаки. Західна
огорожева
ящірка захищає свою територію демонстрацією та бійками, але втрачає активність після шлюбного періоду
Одну територію може захищати як одна тварина, так і пара або група тварин. Зазвичай спосіб захисту територій не є невід'ємною характеристикою виду: наприклад, вільшанки захищають території парами під час шлюбного
періоду, але поодинці узимку. Деякі нектароїдні види захищають територію лише уранці, коли рослини найбагатіші на нектар. У видів, що не формують пар, території самців і самок часто незалежні, тобто самці захищають свої території лише від інших самців, а самки — від інших самок. В цьому випадку, якщо вид полігінійний, територія одного самця може включати кілька територій самок, а якщо поліандровий, як у північної
якани, навпаки.
Часто тварини захищають території, що мають лише один тип ресурсів. Наприклад, чорні
дрозди можуть захищати території харчування, що знаходяться окремо від їх місць гніздування, а види, що формують токовище, такі як самці антилопи-коб, захищають токовище.
Територіальність була показана для відносно невеликого числа видів. Набагато частіше особини або групи особин мають звичайні території, які вони постійно використовують, але зазвичай не захищають, так званий домашній ареал.
Дати відповіді на питання:
1. Що таке територія?
2.Як тварини позначають своє володіння?
3.Чому для тварин є небезпекою потрапити на чужу територію?
4.Які тварини живіуть територіально на одних і самих місцях?
Опрацювати тему "Комунікація тварин"






Дати відповіді на питання:
1. Що таке комунікація між тваринами?
2. У яких формах вона можлива?
8-А, 8-Б класи
Опрацювати Самостійну работу за темою"Зв'язок організму людини з зовнішнім середовищем" ( по варіантам)
ВАРІАНТ І
І рівень Виберіть
правильний варіант відповіді.
1. Визначте орган рівноваги: А) завитка; Б)
сітківка; В) вестибулярний апарат; Г) євстахієва
труба.
2. Зовнішня оболонка ока, утворена сполучною
тканиною:
А) судинна; Б) сірозна; В) білкова;
Г) сітчаста.
3. Укажіть складову внутрішнього вуха:А) вушна раковина; Б) кортіїв орган; В)
стремінце;
Г) молоточок.
4. Вкажіть частину язика, де розташовані
рецептори, які розрізняють смак кислого:
А) на кінчику; Б) на корені; В) по краях; Г) на корені та краях.
5. Укажіть частину вуха, що не входить до складу
середнього:
А) молоточок; Б) барабанна перетинка; В) коваделко; Г) стремінце.
6. Вкажіть місце, де фокусується зображення предмета в
разі далекозорості:
А) на сітківці; Б) перед
сітківкою; В) поза сітківкою; Г) у кришталику.
ІІ рівень 7. Допишіть речення.
Орган слуху людини складається з відділів …. Спеціальні
чутливі утворення, що сприймають подразнення та
перетворюють їх на нервовий імпульс …. Оболонку, яка відіграє важливу
роль у живлені ока, називають …. Оптичну систему ока утворюють … . Під час розглядання близько розташованих
предметів кришталик має …. форму.
8. Дати визначення понять: звук,
акомодація, хеморецептори, зоровий аналізатор.
Прості завдання з
відкритою відповіддю
9. Яку будову має нюховий аналізатор?
10. Які
рецептори містяться у шкірі та які вони виконують функції ?
III рівень
11. Установіть відповідність між
складовими ока та їх функціями:
А склера
Б зіниця
В кришталик
Г сітківка
|
1 Надає оку забарвлення
2 Підтримання форми та захист ока
3 Регулює кількість світла
4 Заломлює промені світла
5 Сприймає світлові подразнення і
перетворює їх на нервові імпульси
|
12. Розмістіть структури
ока у послідовності проходження світлового променя.
А кришталик
Б зіниця
В рогівка
Г склисте тіло
Д передня волога камера ока
IV рівень 13. Поясніть
механізм роботи сенсорної системи смаку та її значення у житті людини.
14. У чому полягає
небезпека інфекційних захворювань носоглотки для органів слуху? Поясніть.?
ВАРІАНТ
ІІ
І рівень Виберіть
правильний варіант відповіді.
1. Визначте частку мозку, де розташована
зорова зона:
А) скронева ;
Б) потилична;
В) тім’яна ; Г) лобна.
2. Укажіть місце, на якому більш за все
фоторецепторів:
А) зорова
зона мозку; Б) рогівка;
В) жовта пляма; Г) сліпа пляма.
3. Укажіть вид рецепторів, до яких належать рецептори смаку та нюху:
А) механорецептори; Б) терморецептори;
В) фоторецептори; Г) хеморецептори.
4. Укажіть складову вуха, у якій розташований
вестибулярний апарат :
А) зовнішнє
вухо; Б) середнє вухо;
В) внутрішнє вухо; Г) слуховий нерв.
5. Укажіть частину вуха, через яку проникає інфекція до
середнього вуха:
А) слухова (євстахієва) труба; Б) вушна раковина; В) слуховий
прохід;
Г) барабанна порожнина.
6. Вкажіть місце, де фокусується зображення предмета в
разі короткозорості:
А) на сітківці; Б)
перед сітківкою; В) поза сітківкою; Г) у кришталику.
ІІ рівень 7. Допишіть речення.
Отвір, що регулює кількість світла, яке
надходить до сітківки, називають …. Здатність сенсорних систем пристосовувати
рівень своєї чутливості до сили подразника, називається … . Складові
допоміжного апарату ока … .
Під
час розглядання далеко розташованих предметів кришталик має …. форму. Смакові
рецептори розташовані ... .
8. Дати визначення понять: запах, слуховий аналізатор,
фоторецептори, короткозорість.
Прості завдання з відкритою відповіддю
9. Яку будову має смаковий аналізатор?
10. Що таке колбочки та палички? Яке їх значення?
III рівень
11. Установіть відповідність між складовими
вуха та їх функціями:
А вушна раковина
Б кортіїв орган у завитці
В барабанна перетинка
Г слухові кісточки
|
1 Перетворює звукові коливання на нервові імпульси
2 Передає звукові коливання з середнього вуха на
внутрішнє
3 Аналізує звуки
4 Вловлює звукові коливання
5 Передає звукові коливання із
зовнішнього на середнє вухо
|
12. Установіть послідовність процесів, які
відбуваються під час формування слухового сприйняття.
А виникнення нервового імпульсу
Б коливання слухових кісточок
В передача коливань на рідину завитки
Г коливання основної мембрани
Д коливання барабанної перетинки
IV рівень
13. Назвіть основні причини порушення слуху людини та правила гігієни слуху.
14. Поясніть,
які сенсорні системи допомагають сліпим людям орієнтуватися у навколишньому
середовищі. Як це відбувається?
Опрацювати тему "Поняття про вищу нервову діяльність та її соновні типи"








Дом.завдання
1. Виконати тести
2. Скласти порвіняльну характеристику "Види темпераменту"
Захист Вітчизни ( дівчата)
11-А клас
1.Скласти алгоритм з надання домедичної допомоги у секторі обстрілу
2. Зупинку кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок.
3.Зупинка кровотечі з ран верхньої та нижньої кінцівок
10-А клас
1. Скласти алгоритм надання домедичної допомоги при травмі грудної клітини.
2.Скласти алгоритм надання домедичної допомоги при травмі живота
3. Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-првове забезпечення її функціонування.
30.03-03.04.2020
11-А клас
Опрацювати тему "Антропічний вплив на гідросферу. Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів, принципи оцінки екологічного стану водойм. Охорона водойм."


1) Охарактеризувати Принципи оцінки екологічного стану води.
2) Скласти алгоритм з охорони водойм.
3) Основні екологічні проблеми гідросфери (самостійна робота з матеріалом підручника із заповненням таблиці)
Назва
|
Сутність
|
Причини
|
Дефіцит
питної води
|
||
Цвітіння
води
|
||
Евтрофікація
водойм
|
||
Стічні
води
|
||
Забруднення
через розливи нафти
|
Опрацювати тему "Основні джерела антропічного забруднення грунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони грунтів"
10-А клас
Опрацювати тему "Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування"





Дайте відповіді на запитання:
1. Що таке генофонд? 2. Яку популяцію називають поліморфною? 3. Які фактори впливають на генофонд популяції? 4. Як може вплинути на генофонд ефект засновника? 5*. Яким чином формується генофонд популяції? 6. Як може вплинути на генофонд популяції її тривала ізоляція від інших популяцій людини? 7*. Використовуючи додаткові джерела інформації, дізнайтеся, які фактори найбільш сильно вплинули на генофонд населення України.
Опрацювати тему "Закономірності розподілу алелів в популяціях"






9-А клас
Опрацювати тестові завдання з теми "Еволюція органічного світу2
Початковий рівень
Виберіть одну
правильну відповідь
1. Припинення перенесення генів з однієї
популяції до іншої спричиняє:
посилення боротьби за існування;
2. Дрейф генів найбільше проявляється в популяціях:
3. За наявності репродуктивного бар’єра відбувається:
4. Правильна послідовність предків людини, починаючи з
найдавнішого:
5. Визначте положення біогенетичного закону:
6. Укажіть приклад аналогічних органів:
Середній рівень
Установіть послідовність етапів
7. Визначте послідовність подій у процесі еволюції
рослин:
А вихід рослин на суходіл;
Б поява покритонасінних;
В
поява
людини;
Г
виникнення еукаріотів;
Д виникнення багатоклітинних тварин.
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Установіть
відповідність
8. Установіть
відповідність між еволюційними процесами та їхнім визначенням:
А
|
Б
|
В
|
Г
|
|
1
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
4
|
1 мікроеволюція
2 конвергенція
3 макроеволюція
4 видоутворення
А еволюційні процеси, які призводять до виникнення нових видів
Б
еволюційні процеси, які призводять до виникнення надвидових систематичних
одиниць
Г
еволюційні процеси, які призводять до виникнення нових популяцій та підвидів
Виберіть
декілька правильних відповідей
9. За допомогою яких характеристик можна оцінювати стан
популяції?
розподіл особин за статтю; щільність; розподіл особин за віком;
10.
Дайте визначення термінам:
Антропогенез
– це __________________________________________________ .
Вид – це
___________________________________________________________ .
Адаптація – це _____________________________________________________ .
Адаптація – це _____________________________________________________ .
Достатній рівень
Установіть
відповідність
11.
Установіть
відповідність між науками та їх відкриттями:
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
Е
|
Є
|
Ж
|
З
|
|
1
|
|||||||||
2
|
|||||||||
3
|
|||||||||
4
|
|||||||||
5
|
|||||||||
6
|
|||||||||
7
|
|||||||||
8
|
|||||||||
9
|
1 цитологія
2 ембріологія
3 палеонтологія
4 біохімія
5 екологія
6 генетика
7 біогеографія
8 молекулярна біологія
9 порівняльна анатомія
А ідея єдності організмів та умов існування
Б ізоляція сприяє подібності флори і фауни
різних континентів
В усі живі
організми мають клітинну будову
Г відкриття
подібності етапів розвитку зародків тварин
Д доведено хімічну
єдність неживої і живої природи
Є
матеріальними
носіями спадковості є гени й хромосоми
Ж єдність плану будови великих груп тварин і
рослин
З подібність білків й ДНК вказує на генетичну
спорідненість
Завдання
з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів
відповідей
12.
Назвіть ознаки, притаманні різним формам природного добору.
Виберіть
по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика
А
Рушійний
|
Б
Стабілізуючий
|
В
Дизруптивний (розриваючий)
|
1 фенотип
змінюється в певному напрямку, від-повідно до напрямку змін у довкіллі
|
1 зберігається середня
норма реакції
|
1 сприяє виникненню
декількох різних фено-типових груп особин одного виду
|
2 сприяє
виникненню декількох різних фено-типових груп особин одного виду
|
2
фенотип змінюється в певному напрямку, від-повідно до напрямку змін у
довкіллі
|
2
зберігається середня норма реакції
|
3 зберігається
середня норма реакції
|
3 сприяє виникненню
декількох різних фено-типових груп особин одного виду
|
3 фенотип змінюється в
певному напрямку, від-повідно до напрямку змін у довкіллі
|
А
|
Б
|
В
|
Високий рівень
Дайте
відповідь на одне із запропонованих запитань
13.
Чим, з точки зору сучасних еволюційних поглядів, можна пояснити вимирання видів
у процесі еволюції до появи людини? _______________________________________________________________________________________________________________________________________ .
14.
Що спільного та відмінного
в еволюційних поглядах Ж.-Б. Ламарка та Ч. Дарвіна?
15. Схарактеризуйте основні положення сучасної теорії
еволюції.
Опрацювати тему "Основи еволюційної філогенії та систематики"









Систематизувати за таксономічними категоріями організми – Горох посівний, Рак річковий.
Систематизувати за таксономічними категоріями організми – Шипшина собача, Окунь річковий.
5-А клас
Опрацювати тему"Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище життя організмів і пристосування організмів. Організація спостереженьза основними властивостями живих організмів"










Написати : 1)які види пристосувань у тварин і рослин до наземно-повітряного середовища; 2) охарактеризувати тварину та рослину,як саме пристосована до наземно-повітряного середовища.
Опрацювати тему" Водне середовище життя організмів. Пристосування організмів до життя у воді"









Охарактеризувати мешканців водойм, які види пристосувань до водного середовища.
6-А, 6-Б класи
Опрацювати тему Практична робота "Порівняння будови мохів, папоротей, покритонасінних"
(виконати практичну роботу)
Хід роботи
1. Розгляньте малюнок моху зозулиного льону та
папороті щитника чоловічого. Знайдіть ознаки подібності та відмінностей у
будові цих рослин.
![]() |
![]() |
Учні порівнюють
і роблять висновок, що в розвитку папоротей є значні
ускладнення в порівнянні з мохами.
2. Використовуючи ілюстративний матеріал підручника розгляньте життєвий цикл папороті та моху. Установіть ознаки
подібності та відмінностей у ньому.
Життєвий цикл
моху
|
![]() |
Життєвий цикл
папороті
|
![]() |
Учні порівнюють і роблять висновок, що існують суттєві відмінності в циклах розвитку мохів та папоротей
3.Розгляньте малюнок папороті
щитника чоловічого та покритонасінної рослини. Визначте ознаки подібності та відмінностей у
будові й процесах життєдіяльності цих рослин.
![]() |
![]() |
Учні порівнюють
папороть і покритонасінні рослини і роблять висновок,
що в покритонасінних рослин є значні ускладнення порівняно з папоротями, а саме:
а) наявність насіння та плоду;
б) будова
провідних тканин, яка покращує
транспорт речовин рослиною;
в) наявність квітки як найбільш досконалого
органа розмноження;
г) подвійне
запліднення, яке забезпечує утворення
зародка та запасу поживних речовин (ендосперму);
д) різноманітність
вегетативних органів, які стають
більш спеціалізованими.
4. За результатами роботи зробіть висновок.
Учні роблять
висновки про більшу складність будови папороті порівняно з мохами, а також покритонасінних порівняно з
папоротями; відзначають поступовість
ускладнення морфологічної будови рослин від мохів до папоротей, а потім до покритонасінних.
Вибрати зайвий термін: пояснити свій вибір.
1. Модрина, щитник чоловічий,
орляк.
2. Плаун баранець, шипшина,
ульва.
3. Хламідомонада, фукус,
сальвінія.
4. Сфагнум, хвощ лісовий,
зозулин льон.
Після заповнення таблиця має виглядати так:
Рослини
Ознаки
|
Папороті
|
Плауни
|
Хвощі
|
Голонасінні
|
Покритонасінні
|
1. Спорангії зібрані у соруси.
|
|||||
2. Мають насіння
|
|||||
3. Рівноспорові
рослини, але гаметофіти зазвичай роздільностатеві
|
|||||
4. Фотосинтез
здійснюється в стеблі
|
|||||
5. Листки
дуже дрібні і являють собою вирости стебла
|
|||||
6. Природні
індикатори кислих ґрунтів
|
|||||
7. Мають представників,
які мешкають у водоймах
|
|||||
8. Сучасні
види представлені трав’янистими рослинами
|
|||||
9. Вимерлі
види відіграли важливу роль в утворенні кам’яного вугілля
|
|||||
10. Утворюють
плоди
|
|||||
11. Мають
квітку
|
|||||
12. Життєві
форми дерева і кущі
|
|||||
13. Багаторічні
рослини з повзучим стеблом
|
|||||
14. Молоді
листки равликоподібно закручені
|
Підготувати проект з тем:
«Покритонасінні — зернові культури»;
«Покритонасінні — зернобобові
культури»;
«Покритонасінні — технічні
культури»;
«Покритонасінні — кормові культури»;
«Покритонасінні — овочеві культури»;
«Покритонасінні — олійні культури»;
«Покритонасінні — плодово-ягідні культури».
Опрацювати тему "Рослинні угруповання"






Охарактеризувати, як людина впливає на рослинні угруповання.
7-А, 7-Б класи
Опрацювати тему "Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин"












Опрацювати тему"Соціальна поведінка тварин. Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі"





1.Охарактеризуйте:
А) поодинокі тварини (зозуля, заєць, тигр) ; Б) соціальні тварини: анонімні угруповання (косяк ставриди, зграя горобців тощо); особистісні угруповання (зграя вовків, табун зубрів, зграя павіанів); В) ієрархія домінування : альфа-самець (домінант), лінійна ієрархія (у курей), рольова ієрархія (у бобрів).
2. Прочитайте опис поведінки. Дайте йому пояснення.
А) Вовк хоче бути прийнятим у чужу зграю. Хвіст опущений на знак покори. Інші члени зграї спостерігають за його поведінкою. За потреби він, як цуценя, валятиметься на спині на знак повної покори.
Б) Бджола-фуражир, яка зібрала нектар та пилок, повернувшись з вдалого польоту, «танцює» на стільниках. Цей танець мобілізує інших бджіл на політ і вказує їм нові місця з кормом. Феромони допомагають відрізняти свій вулик від чужого. Феромони, що виробляє матка, регулюють поведінку робочих бджіл.
8-А, 8-Б класи
Опрацюйте тему "Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху"









Скласти таблицю "Порівняльна характеристика сенсорної системи смаку, нюху, рівноваги, руху"
Опрацювати тему "Сенсорні системи дотику, температури, болю"



Скласти таблицю "Характеристика систем дотику, температури, болю

13.03.2020
7-а,7-б класи
Прочитати тему "Вроджена та набута поведінка".
Відповісти на питання
10-а клас
Прочитати тему"Біологічні антимутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенніх впливів"
5-а клас
Прочитати параграф 38, відповісти на питання
16.03.-20.03.2020
11-а клас
Опрацювати тему "Види забруднення, їхні наслідки для природних та штучних екосистем та людини. Антропічний вплив на атмосферу"






Скласти пам'ятку "Допоможемо природі"
10-а клас
Опрацювати тему "Генетичний моніторинг в людських спільнотах"




Створити проект, буклет , постер, презентацію (один на вибір) на тему :
Генетичний моніторинг в людських спільнотах
Скринінг-програми для новонароджених
Генотерапія та її перспективи
9-а клас
Опрацювати тему "Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя"








Перевір себе:


5-а клас
Опрацювати тему "Пристосування організмів до періодичних змін середовища"






Перевір себе:



6--а, 6-б класи
Опрацювати тему" Покритонасінні (Квіткові)






Перевір себе:

Опрацювати тему" Екологічні групи рослин ( за відношенням до світла, води, температури)



Перевір себе:

7-а, 7-б класи
Опрацювати тему"Вроджена і набута поведінка"






Перевір себе:
Впізнай та охарактеризуй поведінку






Опрацювати тему "Форми поведінки тварин"


Перевір себе:

8-а,8-б класи
Опрацювати тему "Зорові сприйняття. Гігієна зору"








Скласти правила "Гігієни зору"
Опрацювати тему " Слухова сенсорна система. Вухо"






Скласти таблицю "Будова вуха"
Зробити пам'ятку "Гігієна вуха"
Доброго дня! Гарні презентації, але хотілося б крупніше, бо дуже важко читати.
ВідповістиВидалитиДоброго дня! Я врахую ваші побажання. Дякую!
ВідповістиВидалити